Privātuma politika
- Pārziņa identitāte un kontaktinformācija. 2
- Personas datu apstrādes nolūki un datu veidi 2
- Apstrādes juridiskais pamats. 3
- Pārziņa leģitīmās intereses. 6
- Automatizēta lēmumu pieņemšana, profilēšana. 7
- Personas datu saņēmēju kategorijas. 7
- Personas datu glabāšana. 8
- Datu subjekta tiesības. 9
8.4. Tiesības ierobežot apstrādi 11
8.5. Tiesības uz datu pārnesamību. 11
8.7. Tiesības atsaukt savu piekrišanu. 12
8.8. Tiesības iesniegt sūdzību uzraudzības iestādei 12
Kādam nolūkam tiek izmantotas sīkdatnes?. 13
Sīkdatņu apraksts un kādas sīkdatnes mēs izmantojam?. 13
Kā atteikties no sīkdatņu lietošanas?. 14
BENU Aptieka Latvija SIA (turpmāk arī BENU) Privātuma politikas mērķis ir sniegt Jums (datu subjektam) informāciju par Jūsu personas datu apstrādes tiesiskajiem un faktiskajiem apstākļiem. Informācija par sīkfailu ietvaros veikto personas datu apstrādi ir pieejama šajā Politikā un Sīkfailu politikā.
BENU piešķir lielu nozīmi Jūsu personas datu aizsardzībai. Jūsu sniegtie personas dati tiek apstrādāti, tikai un vienīgi ievērojot datu aizsardzību reglamentējošajos normatīvajos aktos noteiktās prasības, kā arī tikai tādā apjomā, kāds ir nepieciešams šajā Politikā minēto nolūku sasniegšanai.
Apstrādājot personas datus BENU ievēro Latvijas Republikas spēkā esošos normatīvos aktus, Eiropas Parlamenta un Padomes regulu (ES) 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46/EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) (turpmāk – Regula), kā arī citus normatīvos aktus privātuma un personas datu apstrādes jomā.
Privātuma politika attiecas uz ikvienu fizisko personu, kuras personas datus apstrādā BENU un tā ir attiecināma uz personas datu apstrādi neatkarīgi no tā, kādā formā Jūs vai jebkura cita fiziskā persona ir sniegusi personas datus: elektroniski, papīra formātā vai telefoniski.
1. Pārziņa identitāte un kontaktinformācija
Pārzinis: BENU Aptieka Latvija SIA, reģistrācijas Nr.40003252167, juridiskā adrese Noliktavu iela 5, Dreiliņi, Stopiņu pag., Ropažu nov., LV-2130, e-pasta adrese info@benu.lv.
Jūs varat sazināties ar mūsu datu aizsardzības speciālistu, rakstot uz e-pastu personasdati@tamro.com vai sūtot pa pastu ar norādi “Datu apstrādes speciālistam“.
2. Personas datu apstrādes nolūki un datu veidi
BENU apstrādā šādus personas datus šādiem nolūkiem:
- korespondences izskatīšanai un kvalitātes kontrolei – vārds, uzvārds, kontaktinformācija un datu subjekta sniegtā informācija, kas nepieciešami konkrēta iesnieguma izskatīšanai un atbildes sniegšanai;
- normatīvo aktu prasību izpildīšanai, tostarp, bet ne tikai informācijas sniegšanai valsts un tiesībsargājošām iestādēm – vārds, uzvārds, personas kods, kontaktinformācija, video ieraksti un cita personu identificējoša informācija vai apstākļu apraksts;
- līgumu administrēšanai – paraksttiesīgās personas vārds, uzvārds, autentifikācijas informācija (piemēram, elektroniskā paraksta informācija), kontaktpersonas vārds, uzvārds un kontaktinformācija;
- farmaceitisko izstrādājumu tirdzniecībai un aptieku darbības administrēšanai - vārds, uzvārds, personas kods, dati, kuri saskaņā ar normatīvajiem aktiem ir norādīti receptēs;
- saņemot BENU pakalpojumus, atbilstoši normatīvo aktu prasībām BENU ir pienākums apstrādāt parastās receptes, īpašās receptes veidlapā vai elektroniskajā formā ietverto informāciju - pacienta vārds, uzvārds, dzimšanas datums vai personas kods, adrese, telefona numurs, izsniegto zāļu kods un nosaukums, veselības dati - diagnozes kods, ārstēšanas ilgums, iespējamās lietoto zāļu izraisītās komplikācijas, cita informācija, kas var sniegt informāciju par pacientu veselības datiem;
- līguma ar klientiem sagatavošanai, noslēgšanai un izpildei – vārds, uzvārds, personas kods, kontaktinformācija;
- lietotāja reģistrācijai un autentifikācijai interneta aptiekas izmantošanai - vārds, uzvārds, e-pasts un parole, dzimšanas dati un tālruņa numurs;
- preču iegādei interneta aptiekā - lietotāja numuru, vārdu, uzvārdu, dzīvesvietas un/vai atrašanās vietas adresi, kontaktinformāciju, informāciju par maksāšanas veidu, preces apmaksas variantiem un līdzīgu finanšu informāciju, pirkumu vēsturi;
- preču piegādei pēc pasūtījuma veikšanas interneta aptiekā - dzīvesvietas un/vai atrašanās vietas adrese, kontaktinformācija, pasūtījuma numurs, vārds, uzvārds, informācija par maksāšanas veidu, preces apmaksas variantiem un līdzīga finanšu informācija;
- BENU finanšu uzskaites nolūkiem, piemēram, grāmatvedības vešanai - pasūtījumu vēsture, maksājuma detaļas, informācija par piegādi;
- BENU saimnieciskās darbības attīstībai, preču un pakalpojumu popularizēšanai un mārketinga aktivitātēm, tostarp ar nolūku pielāgot interneta aptiekas funkcionēšanu un komerciālus paziņojumus lietotāja pirkšanas ieradumiem - vārds, uzvārds, kontaktinformācija, dzimums, dzimšanas datums, pirkšanas ieradumi, mājaslapas izmantošanas informācija un ieradumi, attēli, video, IP adrese, ģeolokācijas informācija, sociālo mēdiju izmantošanas ieradumi saistībā ar BENU precēm un pakalpojumiem, informācija par atlaidēm un līdzīgām akcijām (piemēram, par kuponiem), ar sīkfailu starpniecību apstrādāti personas dati;
- profilēšanai ar mērķi pielāgot interneta aptiekas funkcionēšanu un komerciālus paziņojumus lojalitātes programmas dalībnieka pirkšanas ieradumiem – vārds, uzvārds, dzimšanas datums, vecums, pirkuma vēstures dati, kas var saturēt arī veselības datus;
- profilēšanai ar mērķi pielāgot interneta aptiekas un fizisko aptieku piedāvājumus klientu pirkšanas ieradumiem - līdzība ar citiem klientiem, iegādātā prece, preču popularitāte un sezonalitāte;
- komerciālo paziņojumu vai mārketinga materiālu izsūtīšanai pa e-pastu - vārds, uzvārds, kontaktinformācija, dzimums un informācija par pirkumiem BENU aptiekās;
- ādas, matu un galvas ādas stāvokļa pārbaudes (SKIN) pakalpojumu nodrošināšanai – vārds, vecums, e-pasta adrese, dzimums, lojalitātes numurs, veselības dati - mērījuma dati un rezultāts;
- BENU lojalitātes programmas īstenošanai – vārds, uzvārds, dzimšanas datums, adrese, e-pasta adrese, tālruņa numurs, dati par klienta pirkumu vēsturi;
- Digital Clinic konsultāciju nodrošināšanai - vārds, uzvārds, personas kods, adrese, e-pasta adrese, tālruņa numurs, vizītes laikā sniegtā informācija par datu subjekta veselības stāvokli;
- Attālinātai medikamentu iegādei un piegādei uz mājām nodrošināšanai - vārds, uzvārds, personas kods e-receptes gadījumā, adrese, tālruņa numurs, lojalitātes kartes numurs, iegādātie medikamenti;
- Attālinātai medikamentu iegādei un piegādei BTA aplikācijā - vārds, uzvārds, personas kods, adrese, tālruņa numurs, receptes numurs;
- Medikamentu lietošanas atgādinājuma programmas īstenošanai - vārds, uzvārds, tālruņa numurs, lojalitātes kartes numurs, pirkumu vēsture, veselības dati – medikamenti;
- vigilances nodrošināšanai – ziņotāja vārds, uzvārds, kontaktinformācija, darba vieta, ja ziņotājs ir ārstniecības persona; pacienta iniciāļi, dzimums, vecuma grupa, blakus parādību apraksts;
- sociālo tīklu loteriju dalībnieku apstrādei – vārds, uzvārds;
- ofisa telpu apmeklētāju reģistrācijai – vārds, uzvārds, laika dati;
- biznesa partneru padziļinātas izpētes veikšanai Biznesa partneru Due Diligence sistēmā – vārds, uzvārds, kontaktinformācija;
- zvanu centra īstenošanai - vārds, uzvārds, visi dati, kas norādīti, veicot pirkumu;
- video novērošanas kameras BENU un trešo personu likumīgo interešu (noziedzīgu nodarījumu novēršana un atklāšana saistībā ar īpašuma aizsardzību; kārtības un drošības nodrošināšana ēkā) nodrošināšanai – video ierakstos fiksētais personu attēls, izskats, kustības, atrašanās vieta un laiks
- preces atsauksmes sniedzēja identificēšanai, lai nodrošinātu Negodīgas komercprakses aizlieguma likuma prasības attiecībā par atsauksmju iegūšanas kārtību – tīmekļa vietnē benu.lv apstrādātie personas identificējošie dati.
Datu subjektam jāņem vērā, ka personas datu apstrādes ietvaros var tikt veikta īpašu kategoriju personas datu (veselības datu) apstrāde. Proti, pirkuma dati (pirktās preces - zāles) vai receptē norādītā diagnoze un ārstēšanas norādījumi tiešā vai netiešā veidā var liecināt par konkrētās slimības esamību datu subjektam, tās profilaksi un ārstēšanās ilgumu.
3. Apstrādes juridiskais pamats
Personas datu apstrādes nolūks |
Tiesiskais pamats |
Atsauce uz Regulu |
korespondences izskatīšana un kvalitātes kontrole |
Apstrāde ir nepieciešama, lai izpildītu uz mums attiecināmu juridisku pienākumu Personas datu apstrādes pamatā ir BENU leģitīmā interese nodrošināt kvalitatīvu pakalpojumu un saglabāt korespondenci |
Regulas 6.panta 1.punkta f apakšpunkts |
normatīvo aktu prasību izpildīšana, tostarp, bet ne tikai informācijas sniegšana valsts un tiesībsargājošām iestādēm |
Apstrāde ir nepieciešama, lai izpildītu uz mums attiecināmu normatīvajos aktos noteiktu juridisku pienākumu |
Regulas 6.panta 1.punkta c apakšpunkts |
līgumu administrēšana |
Paraksttiesīgo personu datu apstrāde ir nepieciešama sadarbības līguma noslēgšanai |
Regulas 6.panta 1.punkta b apakšpunkts |
Kontaktpersonu datu apstrādes pamatā ir mūsu leģitīmā interese nodrošināt ērtu un efektīvu komunikāciju ar sadarbības partneriem |
Regulas 6.panta 1.punkta f apakšpunkts |
|
farmaceitisko izstrādājumu tirdzniecībai un aptieku darbības administrēšanai |
Apstrāde ir nepieciešama, lai izpildītu uz mums attiecināmu normatīvajos aktos noteiktu juridisku pienākumu |
Regulas 6.panta 1.punkta c apakšpunkts |
pacientam izrakstīto recepšu apstrāde |
Apstrāde ir nepieciešama, lai izpildītu uz mums attiecināmu normatīvajos aktos noteiktu juridisku pienākumu |
Regulas 6.panta 1.punkta c apakšpunkts |
līguma ar klientiem sagatavošana, noslēgšana un izpilde |
Apstrāde ir nepieciešama līguma noslēgšanai un izpildei |
Regulas 6.panta 1.punkta b apakšpunkts |
lietotāja reģistrācija un autentifikācija interneta aptiekas izmantošanai |
Personas dati tiek apstrādāti, ja datu subjekts ir devis piekrišanu savu personas datu apstrādei |
Regulas 6.panta 1.punkta a apakšpunkts |
preču iegāde interneta aptiekā |
Apstrāde ir nepieciešama līguma noslēgšanai un izpildei |
Regulas 6.panta 1.punkta b apakšpunkts |
preču piegāde pēc pasūtījuma veikšanas interneta aptiekā |
Personas dati tiek apstrādāti, ja datu subjekts ir devis piekrišanu savu personas datu apstrādei |
Regulas 6.panta 1.punkta a apakšpunkts |
grāmatvedības vešanai |
Apstrāde ir nepieciešama, lai izpildītu uz mums attiecināmu normatīvajos aktos noteiktu juridisku pienākumu |
Regulas 6.panta 1.punkta c apakšpunkts |
personalizētu komerciālo paziņojumu vai mārketinga materiālu sūtīšana |
Personas dati tiek apstrādāti, ja datu subjekts ir devis piekrišanu savu personas datu apstrādei |
Regulas 6.panta 1.punkta a apakšpunkts |
BENU saimnieciskās darbības attīstība, preču un pakalpojumu popularizēšana un mārketinga aktivitātes, tostarp ar nolūku pielāgot interneta aptiekas funkcionēšanu un komerciālus paziņojumus lietotāja pirkšanas ieradumiem |
Apstrāde ir nepieciešama, lai nodrošinātu BENU leģitīmās intereses saimnieciskās darbības attīstībai |
Regulas 6.panta 1.punkta f apakšpunkts |
Profilēšana (next best offer) |
Apstrāde ir nepieciešama, lai pielāgotu interneta aptiekas un fiziskās aptiekas funkcionēšanu un piedāvājumus klientu pirkšanas ieradumiem, lai nodrošinātu BENU leģitīmās intereses saimnieciskās darbības attīstībai |
Regulas 6.panta 1.punkta f apakšpunkts |
nepersonalizētu komerciālo paziņojumu vai mārketinga materiālu sūtīšana |
Apstrāde ir nepieciešama, lai nodrošinātu BENU leģitīmās intereses saimnieciskās darbības attīstībai. Nepersonalizētā reklāma tiek sūtīta saskaņā ar Informācijas sabiedrības pakalpojumu likuma 9.panta otro daļu |
Regulas 6.panta 1.punkta f apakšpunkts |
SKIN pakalpojuma nodrošināšana |
Apstrāde ir nepieciešama pakalpojuma līguma izpildīšanai |
Regulas 6.panta 1.punkta b apakšpunkts |
BENU lojalitātes programmas īstenošana |
Apstrāde ir nepieciešama noslēgtā līguma par dalību lojalitātes programmā izpildei |
Regulas 6.panta 1.punkta b apakšpunkts |
Digital Clinic konsultāciju nodrošināšana |
Apstrāde ir nepieciešama pakalpojuma līguma izpildīšanai |
Regulas 6.panta 1.punkta b apakšpunkts |
attālināta medikamentu iegāde un piegāde uz mājām |
Apstrāde ir nepieciešama pakalpojuma līguma izpildīšanai |
Regulas 6.panta 1.punkta b apakšpunkts |
attālināta medikamentu iegāde un piegāde BTA aplikācijā |
Apstrāde ir nepieciešama pakalpojuma līguma izpildīšanai |
Regulas 6.panta 1.punkta b apakšpunkts |
medikamentu lietošanas atgādinājuma programmas īstenošana |
Apstrāde ir nepieciešama noslēgtā līguma par dalību atgādinājuma programmā izpildei |
Regulas 6.panta 1.punkta b apakšpunkts |
vigilances nodrošināšana |
Apstrāde ir nepieciešama, lai izpildītu uz mums attiecināmu normatīvajos aktos noteiktu juridisku pienākumu |
Regulas 6.panta 1.punkta c apakšpunkts |
sociālo tīklu loteriju dalībnieku apstrāde |
Personas dati tiek apstrādāti, ja datu subjekts ir devis piekrišanu savu personas datu apstrādei |
Regulas 6.panta 1.punkta a apakšpunkts |
ofisa telpu apmeklētāju reģistrācija |
Apstrāde ir nepieciešama, lai nodrošinātu BENU leģitīmās intereses ar īpašuma aizsardzību saistīto noziegumu novēršanai un atklāšanai |
Regulas 6.panta 1.punkta f apakšpunkts |
biznesa partneru padziļinātas izpētes veikšana Biznesa partneru Due Diligence sistēmā |
Personas dati tiek apstrādāti, ja datu subjekts ir devis piekrišanu savu personas datu apstrādei |
Regulas 6.panta 1.punkta a apakšpunkts |
Zvanu centra īstenošana |
Personas dati tiek apstrādāti, ja datu subjekts ir devis piekrišanu savu personas datu apstrādei |
Regulas 6.panta 1.punkta a apakšpunkts |
video novērošanas kameras |
Apstrāde ir nepieciešama BENU un trešo personu likumīgo interešu (noziedzīgu nodarījumu novēršana un atklāšana saistībā ar īpašuma aizsardzību; kārtības un drošības nodrošināšana ēkā) nodrošināšanai |
Regulas 6.panta 1.punkta f apakšpunkts |
Preces atsauksmes sniedzēja identificēšana, lai nodrošinātu Negodīgas komercprakses aizlieguma likuma prasības attiecībā par atsauksmju iegūšanas kārtību |
Apstrāde ir nepieciešama BENU likumīgo interešu nodrošināšanai - Negodīgas komercprakses aizlieguma likuma prasību izpilde attiecībā par atsauksmju iegūšanas kārtību |
Regulas 6.panta 1.punkta f apakšpunkts |
Pakalpojumu sniegšanas ietvaros BENU no datu subjekta un citām trešajām personām var iegūt papildu informāciju, kas nepieciešama tikai un vienīgi, lai nodrošinātu pakalpojumu augstākajā kvalitātē.
Konkrēts informācijas apjoms ir atkarīgs no sniedzamā pakalpojuma specifikas, datu apstrādes nolūka un spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem, kuri reglamentē pakalpojuma sniegšanas nosacījumus.
4. Pārziņa leģitīmās intereses
Lai īstenotu no normatīvajiem aktiem, vai noslēgtajiem līgumiem izrietošas BENU leģitīmās intereses, mēs apstrādājam Jūsu personas datus uz leģitīmo interešu pamata.
BENU leģitīmās intereses ir:
- veikt komercdarbību;
- nodrošināt līguma saistību izpildi;
- novērst nepamatotus riskus savai komercdarbībai (t.sk. veikt riska novērtējumu pirms pakalpojumu sniegšanas un līguma izpildes laikā);
- saglabāt Jūsu iesniegumus, sūdzības un pieteikumus;
- veikt klientu apkalpošanas kvalitātes kontroli;
- analizēt BENU mājaslapas, interneta vietņu un mobilo lietotņu darbību un apmeklējuma statistiku, izstrādāt un ieviest to uzlabojumus;
- administrēt klienta kontu interneta aptiekā;
- veikt darbības klientu noturēšanai;
- izstrādāt un attīstīt pakalpojumus;
- reklamēt un popularizēt savus pakalpojumus, veicināt pārdošanas apjoma pieaugumu;
- attīstīt saimniecisko darbību;
- nodrošināt pakalpojumu sniegšanas efektivitāti;
- nodrošināt un uzlabot pakalpojumu kvalitāti;
- nodrošināt BENU īpašuma aizsardzību;
- vērsties valsts pārvaldes un operatīvās darbības iestādēs un tiesā savu tiesisko interešu aizsardzībai;
5. Automatizēta lēmumu pieņemšana, profilēšana
BENU izmanto automatizētu lēmumu pieņemšanu, tai skaitā profilēšanu, lai sniegtu lojalitātes programmas dalībniekiem, klientiem vai tīmekļa vietnes lietotājiem personalizētus piedāvājumus, personalizētus ieteikumus un citas priekšrocības.
Lai to varētu izdarīt, BENU analizē datu subjekta sniegtos personas datus un datus, kuri iegūti, pamatojoties uz datu subjekta uzvedību (piem., lojalitātes programmas klienta pirkumu vēsture, tīmekļa vietnes lietotāja apskatītie produkti, klientu savstarpējā līdzība, preču popularitāte, sezonalitāte), izmantojot vispārīgu noteikumu vai konkrētus algoritmus, prognozēšanas modeļus. BENU veiktās darbības nerada datu subjektam nekādu juridisku vai līdzīgas nozīmes ietekmi.
Lai BENU varētu sniegt klientam pamata priekšrocības, BENU izmanto automatizētu lēmumu pieņemšanu, kas balstās tikai uz vispārīgiem noteikumiem, kas attiecas uz visiem klientiem, kuriem ir lojalitātes karte. Tas nav pamatots ar klienta preferencēm, uzvedību vai līdzīgiem atribūtiem, un BENU nepiedāvā un neizvērtē nekādus klienta uzvedības vai vēlmju aspektus, lai nodrošinātu šādas priekšrocības. Piemēram, automatizēta lēmumu pieņemšana tiek izmantota, piešķirot klientam attiecīgos BENU punktus, kas tiek aprēķināti, ņemot vērā klienta transakcijas summu un iegādātās preces. Tā kā tiek piemērots noteikums, ka BENU punktus neuzkrāj par iegādātajiem recepšu kompensējamiem un nekompensējamiem medikamentiem, sistēma automātiski atpazīst šādas pirkuma preces un neiekļauj to vērtību BENU puntu aprēķinā.
Lai BENU varētu piedāvāt personalizētus piedāvājumus un personalizētus ieteikumus (un dažreiz arī citas priekšrocības), BENU ir jāprofilē klients, t. i, jāizmanto īpaši algoritmi, prognozēšanas modeļi, lai analizētu klientu izvēles, uzvedību vai līdzīgus atribūtus. Piemēram, īpaši algoritmi analizē datu subjekta iesniegtos personas datus un pirkuma vēsturi, lai izstrādātu pielāgotus personalizētos piedāvājumus. Pamatojoties uz pirkumu vēsturi, BENU var izveidot personalizētu ieteikumu par citām pieejamajām priekšrocībām, ko piedāvājam.
BENU profilēšanu veic saskaņā ar Regulas 6.panta 1.punkta f apakšpunktu, tādējādi datu subjektam ir tiesības iebilst pret šādu personas datu apstrādi vai to ierobežot saskaņā ar Regulas 21.pantu. Šo tiesību realizēšanas kārtība ir aprakstīta šīs Privātuma politikas 8.6.punktā.
6. Personas datu saņēmēju kategorijas
Personas datu saņēmēji ir datu subjekts, BENU pilnvarotie darbinieki un apstrādātāji, kā arī normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos valsts un pašvaldību institūcijas, tiesībsargājošās un uzraugošās iestādes, tiesas.
Mēs varam dalīties ar Jūsu personas datiem ar attiecīgajiem Phoenix grupas komersantiem, ja tas ir nepieciešams noteikto mērķu sasniegšanai.
Lai nodrošinātu datu pārziņa tiesības, darbinieku, trešo personu un īpašuma drošību, dati var tikt nodoti arī citām kompetentām institūcijām vai tiesībsargājošajām iestādēm, taču tikai tad, ja tas ir nepieciešams saskaņā ar spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem, šajos aktos noteiktajos gadījumos un kārtībā.
BENU iesaistītie datu apstrādātāji var apstrādāt Jūsu personas datus tikai pēc BENU norādījumiem un nedrīkst tos izmantot citiem nolūkiem vai nodot citām personām bez BENU piekrišanas. Šīs personas var būt datu bāzu programmatūras uzturētāji, datu bāzu administrēšanas pakalpojumu sniedzēji, datu centru uzturēšanas un mākoņdatošanas pakalpojumu sniedzēji. Katrā gadījumā datu apstrādātājiem BENU iesniedz tikai tādu datu apjomu, kas ir nepieciešams konkrēta uzdevuma izpildei vai konkrētu pakalpojumu sniegšanai. Turklāt tiem ir jānodrošina datu aizsardzība saskaņā ar spēkā esošo normatīvo aktu prasībām un ar BENU noslēgto vienošanos nosacījumiem.
Tīmekļa vietnē www.benu.lv sniegtās atsauksmes par preci tiek publicēta BENU mājas lapā pie konkrētā produkta, par kuru ir sniegta šī atsauksme, norādot tikai klienta vārdu. Datu subjektam ir tiesības izvēlēties šādu atsauksmi nesniegt un aprobežoties tikai ar produkta novērtējumu. Sniegtās atsauksmes BENU publicē, lai izpildītu normatīvajos aktos, kas regulē negodīgas komercprakses aizliegumu, tiesības.
7. Personas datu glabāšana
BENU glabā personas datus ne ilgāk, kā nepieciešams attiecīgā personas datu apstrādes nolūka sasniegšanai.
BENU, izvēloties kritērijus personas datu glabāšanai, ņem vērā šādus apstākļus:
- vai attiecīgo personas datu glabāšanas termiņš ir noteikts vai izriet no Latvijas Republikas un Eiropas Savienības normatīvajiem aktiem;
- kādu periodu attiecīgos personas datus ir nepieciešams glabāt, lai nodrošinātu pārziņa vai trešās personas likumīgo interešu realizāciju un aizsardzību;
- kamēr nav atsaukta datu subjekta sniegtā piekrišana personas datu apstrādei un nepastāv kāds cits tiesiskais pamats datu apstrādei, piemēram, lai izpildītu pārzinim saistošus pienākumus.
Personas dati, kas tiek apstrādāti uz pušu noslēgtā līguma pamata, tiks glabāti visu līguma izpildes termiņu, izņemot, ja normatīvie akti nenosaka ilgāku glabāšanas laiku.
Grāmatvedības attaisnojuma dokumenti tiks glabāti saskaņā ar normatīvajiem aktiem, bet ne ilgāk kā 5 gadus.
Ienākošās un izejošās komunikācijas (e-pasta vēstules, pasta vēstules) uzskaite, lai nodrošinātu BENU likumīgo interešu ievērošanu, tiks glabāta periodu, kas nepārsniedz 5 gadus, ja vien attiecīgajā komunikācijā netiks atspoguļota iespējami prettiesiska rīcība vai rīcība, kas, iespējams, palīdzēs BENU vai trešajām personām nodrošināt to tiesiskās intereses. Šajā gadījumā attiecīgais dokuments var tikt saglabāts līdz tiesiskās intereses nodrošināšanas brīdim.
Videoieraksti tiek glabāti ne ilgāk kā 30 dienas (no ieraksta veikšanas brīža) vai līdz likumiskās intereses īstenošanai, ja tajos ir atspoguļota darbība vai bezdarbība, kas var būt par pamatu likumisko interešu īstenošanai vai tiesību aizstāvēšanai. Tādos gadījumos attiecīgā ieraksta daļā tiek izgriezta un saglabāta līdz likumisko interešu īstenošanas brīdim.
Ja datu apstrāde notiek, pamatojoties uz Jūsu sniegtu piekrišanu, tad dati tiks apstrādāti, kamēr Jūsu piekrišana ir spēkā un nav atsaukta.
Pēc glabāšanas laikposma beigām, personas dati tiks dzēsti, ja vien saskaņā ar normatīvajiem aktiem nepastāvēs pienākums tos glabāt.
Ilgāka īpaši šajā Politikā norādīto Jūsu personas datu uzglabāšana var tikt īstenota tikai tad, ja:
- tas ir nepieciešams, lai mēs varētu nodrošināt savu tiesību aizsardzību saistībā ar prasījumiem, pretenzijām vai prasībām;
- ir pamatotas aizdomas par nelikumīgām darbībām, kuru dēļ veicama izmeklēšana;
- Jūsu dati ir nepieciešami pienācīgai strīda, sūdzības izskatīšanai.
8. Datu subjekta tiesības
BENU ir atklāta savās personas datu apstrādes darbībās un vērsta uz Jūsu izpratnes veicināšanu par datu apstrādes aspektiem. Tādējādi BENU nodrošina Jums datu subjektu tiesību īstenošanu, paredzot saprātīgu un Jums draudzīgu šo tiesību realizēšanas kārtību. Šo tiesību apjoms un realizēšanas kārtība ir atkarīga no attiecīgās datu apstrādes darbības un tajā apstrādājamajiem personas datiem.
Saņemot Jūsu iesniegumu par datu apstrādi vai citu Jūsu tiesību īstenošanai, mums ir jāpārliecinās par Jūsu identitāti, tādēļ mums ir tiesības lūgt Jūs uzrādīt personu apliecinošu dokumentu, kā arī, ja lūgums attiecas uz Jūsu likumiski pārstāvamo personu – pārstāvību apliecinošu dokumentu, izņemot, ja situācija pieļauj izpildīt Jūsu lūgumu bez šādas pārbaudes. Ja Jūs atteiksieties apliecināt savu identitāti un/vai pārstāvības tiesības, mēs noraidīsim Jūsu iesniegto lūgumu.
Atbilde uz Jūsu iesniegumu tiks sniegta ne vēlāk kā viena mēneša laikā no Jūsu lūguma saņemšanas un identitātes vai pārstāvības tiesību pārbaudes veikšanas.
Ja Jūsu lūgums ir iesniegts ar elektroniskajiem saziņas līdzekļiem, arī atbildi mēs Jums sniegsim ar elektroniskajiem saziņas līdzekļiem, izņemot gadījumus, kad tas nebūs iespējams, piemēram, lielā informācijas apjoma dēļ vai ja Jūs lūgsiet Jums atbildēt citā veidā. Ja atbilde tiek sniegta elektroniski, tā tiek parakstīta ar drošu elektronisko parakstu. Ja atbilde tiek sūtīta pa pastu, tā tiek adresēta datu subjektam (personai, kuras personas dati ir pieprasīti) ierakstītā vēstulē.
Datu subjektam ir tiesības saņemt bez maksas kopiju ar saviem BENU apstrādē esošajiem personas datiem, ar nosacījumu, ka pieprasījumi nav nepamatoti vai neatkārtojas pārāk bieži. Minētās informācijas saņemšana un/vai izmantošana var tikt ierobežota ar mērķi novērst nelabvēlīgu ietekmi uz citu personu tiesībām un brīvībām.
Ja Jūs uzskatāt, ka mēs apstrādājam Jūsu datus, pārkāpjot personas datu aizsardzības normatīvo aktu prasības, mēs aicinām vērsties tieši pie mums, izmantojot šīs Politikas 1.punktā norādīto kontaktinformāciju.
Jums ir tiesības iesniegt sūdzību kompetentai vietējai uzraudzības iestādei, kas Latvijas Republikā ir Datu valsts inspekcija.
8.1. Piekļuves tiesības |
Lai saņemtu mūsu apstiprinājumu par to, vai un kādus Jūsu personas datus mēs apstrādājam, kādiem nolūkiem, informāciju par datu saņēmējiem, glabāšanas ilgumu un citu ar datu apstrādi saistītu informāciju, Jums ir jānosūta mums savu pieprasījumu kādā no šiem veidiem: - iesniedzot pa e-pastu info@benu.lv ar drošu elektronisko parakstu parakstītu; - nosūtot ar pašrocīgu parakstu parakstītu, ievērojot dokumenta juridiskā spēka prasības, pa pastu uz adresi: Noliktavu iela 5, Dreiliņi, Stopiņu pagasts, Ropažu novads, LV-2130; - ierodoties mūsu birojā klātienē vai kādā no aptiekām (šādā gadījumā mēs lūgsim uzrādīt personu apliecinošu dokumentu). Ja vēlaties iegūt informāciju par videonovērošanas ietvaros veikto personas datu apstrādi vai videoierakstu, Jums pieprasījumam jāpievieno informācija - vieta, datums, laiks, personas attēls un izskata apraksts videonovērošanas laikā, kas nepieciešama Jūsu un pieprasīto personas datu identificēšanai, kā arī jānorāda videoieraksta saņemšanas veids un kanāls. |
8.2. Tiesības labot |
Ja ir mainījusies Jūsu e-pasta adrese, tālruņa numurs, kas ir mūsu rīcībā, Jums ir tiesības pieprasīt to labot, nosūtot šo pieprasījumu elektroniski pa e-pastu info@benu.lv. Ja ir mainījies Jūsu vārds, uzvārds, personas kods, adrese, un šie personas dati tiek apstrādāti līgumsaistību izpildei, Jums ir jānosūta mums savu pieprasījumu kādā no šiem veidiem: - iesniedzot pa e-pastu info@benu.lv ar drošu elektronisko parakstu parakstītu; - nosūtot ar pašrocīgu parakstu parakstītu, ievērojot dokumenta juridiskā spēka prasības, pa pastu uz adresi: Noliktavu iela 5, Dreiliņi, Stopiņu pagasts, Ropažu novads, LV-2130; - ierodoties mūsu birojā klātienē vai kādā no aptiekām (šādā gadījumā mēs lūgsim uzrādīt personu apliecinošu dokumentu). |
8.3. Tiesības uz dzēšanu |
Jums ir tiesības pieprasīt mums, lai mēs dzēšam Jūsu personas datus, ja: - personas dati tiek apstrādāti nelikumīgi; - atsaucat savu piekrišanu un nepastāv cits tiesiskais pamats datu apstrādei; - iebilstat turpmākai dalībai konkursā vai komerciālo paziņojumu saņemšanai; - personas datu dzēšanu paredz normatīvie akti vai tie vairāk nav nepieciešami datu apstrādes nolūka sasniegšanai. Mēs nespēsim izpildīt Jūsu pieprasījumu par personas datu dzēšanu, ja šādu datu, par kuru saņemts pieprasījums, apstrādi paredz normatīvie akti, ja tie ir nepieciešami mūsu leģitīmo interešu īstenošanai valsts pārvaldes iestādēs vai tiesās u.c. normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos. Šī tiesība realizējama tādā pašā kārtībā kā piekļuves tiesības. |
8.4. Tiesības ierobežot apstrādi |
Jums ir tiesības pieprasīt mums, lai mēs ierobežojam Jūsu personas datu apstrādi, veicot tikai to glabāšanu, ja: - personas dati tiek apstrādāti nelikumīgi; - Jūs apstrīdat datu precizitāti; - Jūs iebilstat pret datu apstrādi, pamatojoties uz mūsu leģitīmajām interesēm; - personas dati ir dzēšami, bet tie Jums ir vajadzīgi savu likumīgo interešu īstenošanai. Jūsu personas datu ierobežošanas gadījumā, mēs esam tiesīgi datus apstrādāt tikai uz Jūsu piekrišanas vai uz mūsu leģitīmo interešu pamata, ja tie ir vajadzīgi, lai celtu, īstenotu vai aizstāvētu mūsu intereses valsts pārvaldes iestādēs vai tiesās. Jūsu personas datu ierobežošanas laikā mēs nespēsim Jums nosūtīt komerciālus paziņojumus un sniegt mūsu pakalpojumus. Pirms personas datu apstrādes ierobežošanas atcelšanas mēs Jūs par to informēsim. Šī tiesība realizējama tādā pašā kārtībā kā piekļuves tiesības. |
8.5. Tiesības uz datu pārnesamību |
Gadījumos, kad personas datu apstrāde tiek veikta ar automatizētiem līdzekļiem, BENU šos datus ir saņēmis no tieši no Jums un BENU šos datus apstrādā uz Jūsu sniegtās piekrišanas pamata vai saskaņā ar Jums noslēgtu līgumu, Jums ir tiesības saņemt personas datus attiecībā uz sevi strukturētā, plaši izmantotā un mašīnlasāmā formātā un ir tiesības minētos datus nosūtīt citam pārzinim. Jums ir tiesības uz personas datu nosūtīšanu tieši no viena pārziņa citam pārzinim, ja tas ir tehniski iespējams. |
8.6. Tiesības iebilst |
Jums ir tiesības iebilst pret personas datu apstrādi, ja personas dati tiek apstrādāti, pamatojoties uz mūsu leģitīmajām interesēm. Gadījumā, ja Jūs iebilstat Jūsu personas datu apstrādei, BENU ir tiesības izvērtēt Jūsu un BENU leģitīmo interešu līdzsvarojumu, veicot individuālo līdzsvarošanas testu. Ja veicot individuālo līdzsvarošanas testu BENU konstatē, ka Jūsu intereses, tiesības un brīvības ir svarīgākas par BENU leģitīmo interesi, mēs pārtrauksim apstrādāt Jūsu personas datus. Ja BENU konstatē, ka leģitīmie apstrādes iemesli ir svarīgāki par Jūsu interesēm, tiesībām un brīvībām, vai Jūsu personas datu apstrāde ir nepaciešama, lai celtu, īstenotu vai aizstāvētu likumīgas prasības, BENU var turpināt Jūsu personas datu apstrādi. |
8.7. Tiesības atsaukt savu piekrišanu |
Gadījumos, kad BENU veic personas datu apstrādi, pamatojoties uz Jūsu piekrišanu, Jums ir tiesības to jebkurā laikā atsaukt. Piekrišana ir atsaucama tādā pat veidā, kādā tā ir sniegta. Piekrišanas atsaukšanas gadījumā turpmāka datu apstrāde, kas balstīta uz iepriekš doto piekrišanu konkrētajam nolūkam, turpmāk netiks veikta. Piekrišanas atsaukums neietekmē datu apstrādes tiesiskumu, kas bija veikta laikā, kad sniegtā piekrišana bija spēkā. Piekrišanu sīkdatņu izmantošanai varat atsaukt, dzēšot sīkdatnes. Plašāka informācija pieejama šeit: www.aboutcookies.org. Pēc piekrišanas datu apstrādei atsaukšanas BENU ir tiesības apstrādāt tos klienta datus, kuru apstrādei ir cits tiesiskais pamatojums. Jūsu doto piekrišanu un pierādījumu par to mēs varam uzglabāt ilgāku periodu, ja tas ir nepieciešams, lai varētu aizsargāt savas tiesības saistībā ar prasībām un pretenzijām pret mums. |
8.8. Tiesības iesniegt sūdzību uzraudzības iestādei |
Ja uzskatāt, ka mēs apstrādājam Jūsu datus, pārkāpjot personas datu aizsardzības regulējošu normatīvo aktu prasības, lai varētu kliedēt visas Jūsu šaubas, spētu atbildēt uz Jūsu jautājumiem, apmierināt pieprasījumus un labot visas mūsu pieļautās kļūdas, ja tādas ir, aicinām vispirms sazināties tieši ar mums. Ja Jūs neapmierina mūsu piedāvātais problēmas risinājums vai ja, Jūsuprāt, mēs neveicam darbības, kas būtu jāveic, lai izpildītu Jūsu pieprasījumu, Jums ir tiesības iesniegt sūdzību Latvijas Datu valsts inspekcijā (Elijas iela 17, LV-1050 Rīga, Latvija, e-pasts: pasts@dvi.gov.lv). |
9. Incidentu ziņošanas sistēma
PHOENIX grupa, kurā ietilpst arī BENU, ir ieviesusi tīmeklī balstītu ziņošanas sistēmu, kas izstrādāta, lai darbinieki, sadarbības partneri, klienti un trešās personas varētu vienkārši ziņot par datu aizsardzības incidentiem vai citiem jautājumiem. Šie ziņojumi tiek izskatīti un saistībā ar tiem tiek veiktas regulāras darbības, tāpat ziņojumi tiek izmantoti, lai uzlabotu personas datu aizsardzību.
Jūs varat piekļūt ziņošanas rīkam jebkurā laikā: https://phoenixgroup-databreach.integrityplatform.org/.
Ja Jums ir radušies citi jautājumi vai bažas par saviem personas datiem, lūdzu, sazinieties ar BENU, izmantojot šīs Politikas 1. punktā norādīto kontaktinformāciju.
10. Informācija par sīkdatņu izmantošanu
Kas ir sīkdatnes?
Sīkdatne ir neliela teksta datne, kas tiek saglabāta uz Jūsu datora vai mobilās iekārtas tīmekļa vietnes apmeklēšanas laikā, kad Jūs atverat vietni. Katrā turpmākajā apmeklējuma reizē sīkdatnes tiek nosūtītas atpakaļ uz izcelsmes mājaslapu vai uz citu mājaslapu, kas atpazīst šo sīkdatni. Sīkdatnes ir izstrādātas tā, lai nodrošinātu tīmekļa vietnes ērtu lietošanu un uzlabotu tās funkcionalitāti, atvieglojot lietotāju darbu un ievācot informāciju, kā lietotāji izmanto tīmekļa vietni. Sīkdatnes nekādā veidā nerada apdraudējumu interneta vietnes apmeklētāja datoram.
Kādam nolūkam tiek izmantotas sīkdatnes?
BENU izmanto sīkdatnes, lai uzlabotu Jūsu kā BENU tīmekļa vietnes lietotāja ērtības, kā arī, lai saņemtu datus un gūtu ieskatu, kas BENU var noderēt, lai pārliecinātos, ka tīmekļa vietne ir izstrādāta un funkcionē tā, lai Jūs saņemtu pēc iespējas labākus pakalpojumus. Sīkdatnes tiek izmantotas, lietojot BENU tīmekļa vietni www.benu.lv.
BENU izmanto sīkdatnes, lai nodrošinātu tehniski atbilstošu tīmekļa vietnes darbību, kā arī lai Jums atvieglotu tīmekļa vietnes izmantošanu un sniegtu personalizētu lietotāja pieredzi.
Sīkdatņu apraksts un kādas sīkdatnes mēs izmantojam?
Lietotāja ērtībai plašāku pārskatu par BENU izmantotajām sīkdatnēm, apstrādes nolūku un glabāšanas termiņiem, skatīt uznirstošajā paziņojumā, kurā Jūs varat personificēt sīkdatņu izvēlni, apmeklējot BENU tīmekļa vietni.
Kā atteikties no sīkdatņu lietošanas?
Sīkdatņu izvēles varat pārvaldīt BENU mājaslapā www.benu.lv sadaļā Sīkfailu politika. Ja vēlaties, papildus varat sīkdatnes kontrolēt, bloķēt un izdzēst no savas ierīces jebkurā laikā, pat, ja sākumā piekrītat sīkdatņu saglabāšanai. Jūs varat iestatīt lielāko daļu pārlūkprogrammu tā, lai tiktu bloķēta sīkdatņu saņemšana iekārtā. Šī iespēja parasti ir pieejama pārlūkprogrammu iestatījumu sadaļā. Bloķējot sīkdatņu saņemšanu, Jums manuāli būs jāpielāgo iestatījumi ikreiz, kad apmeklēsiet tīmekļa vietni, un pastāv iespēja, ka daži pakalpojumi un funkcijas varētu nedarboties.
11. Citi noteikumi
BENU ir tiesības veikt papildinājumus Privātuma politikā, ievietojot tos mājaslapā. Aktuālā versija ir spēkā no 02.04.2024.